Offering sustainable mobility services to cruise ship passengers in Italy - Offrire servizi di mobilità sostenibile per i passeggeri delle navi da crociera in Italia

×

Μήνυμα σφάλματος

We are sorry, this content is not available in your language.
Από Fiona Twisse / Ενημερώθηκε: 13 Nov 2019

When a cruise ship docks at a port city, thousands of passengers and crew members disembark to tour the local area. In terms of mobility planning, the number of visitors may be minimal in comparison to the number of residents, but the concentration of visitors in such a short space of time and space is often a challenge.

The recorded webinar below (in Italian) will show you what the Italian cities of LOCATIONS (Trieste, Ravenna e Livorno) are planning in order to manage this issue properly.

Quando una nave da crociera arriva in porto migliaia di passeggeri e membri dell'equipaggio sbarcano per fare dei tour o visitare la città. Da un punto di vista di pianificazione della mobilità il loro numero potrebbe essere minimo rispetto al numero di abitanti, ma la loro concentrazione nel tempo e nello spazio spesso costituisce una sfida.

La registrazione del webinar (in italiano) vi mostrerà come le città di Locations (Trieste, Ravenna e Livorno) si apprestano a rispondere a questa sfida.

Country: 
Italy
Author: 
AREA Science Park
Source: 
Other
Other video source: 
AREA Science Park
Topic: 
Mobility management
Traffic and demand management
Other